Kantinediensten

Diensten

Kantinediensten

Bij NTC de Wiltsangh runnen we zelf als vrijwilliger onze gezellige kantine. Op deze manier kunnen we de contributie en de prijzen van het eten en drinken laag houden. Zo kunnen we met zijn allen, naast een potje tennis ons ook inzetten voor de club. Senior leden zijn verplicht tot draaien van kantinediensten met een maximum van 10 uren per jaar. (zoals in de statuten staat). Te draaien uren voor nieuwe jaar worden in december bekend gemaakt aan de leden. Gelijktijdig zullen dan de diensten voor nieuwe jaar opgesteld worden.

 Word je in de tweede helft van het jaar pas lid (1 juli t/m 30 september) dan zal je naar rato kantinedienst moeten draaien tot het einde van het jaar. Word je pas in het laatste kwartaal lid, dan gaan jouw bardiensten in per 1 januari van het nieuwe jaar. 


Activiteiten tijdens een kantinedienst

Als senioren lid draai je minimaal, het vooraf bepaalde aantal uren kantinedienst per jaar. De instructies voor het draaien van een kantinedienst zijn aanwezig. Tijdens de kantinedienst zorg je dat de bestelde drankjes en eten klaar gezet worden. Je beheert uiteraard de kassa, vult de koelkasten aan, maar je zorgt er ook voor dat het er zowel binnen als buiten (terras) netjes bij staat. Het klaarmaken van eten beperkt zich tot maken van tosti's en of frituur. Tijdens grote evenementen kan dat worden uitgebreid.


Vrijstelling

Seniorleden met een regulier lidmaatschap, die per 1 januari voorafgaand aan het verenigingsjaar 18 jaar of ouder zijn, maar jonger dan 70 jaar, zijn verplicht kantinediensten te verrichten. (Dus wordt je in 2024 18 jaar ben je nog vrijgesteld en wordt je 70 in 2024 ben je ook vrijgesteld)

Wanneer je door bv. zwangerschap of een ernstige blessure geen kantinediensten kunt draaien, kun je een vrijstelling aanvragen. Stuur dan een e-mail met de reden voor vrijstelling aan kantinecommissie@ntcdewiltsangh.nl.


Uitleg kantinedienst

Vanuit de KC zal minimaal 2x per jaar een instructieavond  worden gehouden. In januari en in september.


Afkopen kantinedienst

Als je jouw kantinediensten wilt afkopen voor €60,-, meld dit dan aan de kantinecommissie via kantinecommissie@ntcdewiltsangh.nl en geef aan dat je jouw kantinedienst wilt afkopen. 

LET OP! Dit dient te zijn aangegeven voor 1 december van het lopend jaar i.v.m. het berekenen van het aantal te draaien uren kantinedienst volgend jaar. (Afkopen voor 2024 dient voor 01-12-2023 te zijn gebeurt etc.).


Lidmaatschap opgezegd?

Als je je lidmaatschap hebt opgezegd, bijvoorbeeld omdat je gaat verhuizen, ben je tot het einde van je lidmaatschap, dus het einde van het kalenderjaar, verplicht om kantinediensten te draaien of iemand anders jouw diensten te laten overnemen. Stem dit af met de Kantinecommissie: kantinecommissie@ntcdewiltsangh.nl


Inschrijven kantinediensten

Je kunt jouw kantinediensten inplannen via de Club App en via de website.

Via de ClubApp

Op afstand diensten inplannen doe je in de ClubApp. Selecteer onderin 'Club' en dan bovenin 'Diensten'. Op deze pagina zie je een overzicht van alle beschikbare diensten. Je ziet hier in één opslag welke data nog beschikbare diensten hebben en welke niet. Door een datum te selecteren, krijg je de mogelijkheid om jezelf in te schrijven. De dienst kun je daarna ook weer terugvinden bij ‘home’. Het is ook mogelijk om jezelf uit te schrijven, indien jouw club dit toelaat. Dit kun je doen door de dienst te selecteren en dan op ‘ingeschreven’ te klikken, dan zie je de mogelijk om jezelf uit te schrijven. Lukt dit niet? Stuur ons dan een bericht.


Heb je de ClubApp nog niet? Download deze middels de voor jou geschikt app shop. Meer informatie over de ClubApp vind je hier.


Via de website

Log in met jouw gegevens via de blauwe knop bovenin. Log vervolgens in met je bondsnummer en wachtwoord, dat is hetzelfde wachtwoord dat je gebruikt voor de KNLTB Clubapp. Je komt nu in het dashboardscherm uit van NTC de Wiltsangh.

  • Wanneer je ingelogd bent zie je een overzicht met allerlei tabbladen.
  • Klik op het tabblad 'Diensten' en selecteer een groene mogelijkheid voor het invullen van de kantinedienst.
  • Je kantinedienst is ingepland.


Lukt het je niet om je in te schrijven voor een kantinedienst of heb je andere vragen rondom de kantinedienst? Stuur dan een e-mail naar kantinecommissie@ntcdewiltsangh.nl.


Dienstenplanner

In de dienstenplanner staat bij elke dienst aangegeven of er een evenement (toernooi, jeugdactiviteit, enz) plaats vindt tijdens je kantinedienst, zodat je daarvan op de hoogte bent. 

Inschrijven voor de kantinediensten van een nieuw seizoen kan je doen begin van het jaar. Alle diensten staan dan beschikbaar (er kunnen zelfs diensten bijkomen i.v.m. Toernooien die nog niet bekend zijn) in de planner.

Heb je aan het einde van het jaar geen diensten ingepland en ook nog geen verzoek tot afkoop gedaan bij de kantinecommissie, dan gaan we er vanuit dat je deze dienst wilt afkopen en zal de penningmeester de incasso van €60,- versturen. 


Als je niet komt opdagen

Als je niet op bent komen dagen of je meldt je zonder goede reden minder dan 10 dagen van tevoren af dan krijg je een boete en zal je een bedrag van €30,- moeten betalen. Daarnaast vervalt je bardienstverplichting niet. De boete is dus geen afkoop. Je brengt daarmee namelijk degene die op dat moment wel achter de bar staat in de problemen of zorgt ervoor dat de kantine dicht is. 

Voorafgaand aan je kantinedienst 

Voorafgaand aan je allereerste kantinedienst zorg je dat je het IVA certificaat haalt. Alle leden hebben als ze achter de bar staan namelijk een IVA certificaat nodig. Niet schrikken, het certificaat halen kost weinig tijd en iedereen kan het. Je kunt het IVA certificaat halen op: www.nocnsf.nl/iva.

Als je het certificaat gehaald hebt, stuur dan een kopie naar kantinecommissie@ntcdewiltsangh.nl

Voor je volgende kantinediensten blijft dit certificaat geldig, je hoeft het dus maar één keer te halen. 


Uitschrijven ingeroosterde kantinedienst

Dit kan tot 10 dagen voordat de dienst gedraaid moet worden. Deze uren komen dan wel te vervallen van je verplichte jaartotaal. Kom je hierdoor aan het eind van het kalenderjaar niet aan je benodigde aantal uren dan zal er na rato een incasso komen voor het aantal niet gedraaide uren.

Wil je binnen de 10 dagen termijn van dienst ruilen dan kan dit alleen als je zelf een vervanger weet te regelen voor je dienst en dit aangeeft middels mail aan de
kantinecommissie.

Instructie tbv kantinedienst


● Het rolluik wordt geopend nadat de pincode is ingetoetst. Dit is de pincode die in de KNLTB app onder Home te vinden is. Bij niet openen van rolluik dan contact opnemen met K. Noorderink of J. Biemond.

● Het andere rolluik open je middels een draaischakelaar. Deze zit geplaatst in het smalle doorgangetje tussen bar en keuken.

● Zet het bordje ‘bar open’ aan. Schakelaar zit naast de draaischakelaar van het rolluik.

● Doe de verlichting aan en zorg voor een sfeervolle ruimte, door bijvoorbeeld wat kaarsje aan te doen.

● Doe de rechter deur naar het terras van het slot. Sleutel van deze deur hangt aan het bord boven de prullenbak in de smalle doorgang.

● Doe de kassaterminal aan middels het knopje rechts onderaan het beeldscherm.

Let op er kan ALLEEN met pin betaald worden.

● Zet een leuk muziekje aan.

● Zet indien nodig de verwarming aan, De tijdschakelaar zit boven het koffieautomaat (naast de bestuurskamer) Houdt rekening met de timer van de schakelaar. Zorg ervoor dat deze niet langer aanblijft dan nodig.

● Is het terrasweer? Zorg dan dat het buiten er gezellig en netjes uitziet. Stoelen en tafels drogen / schoonmaken, parasols open en zet eventueel een kaarsje op tafel

● Zet de vaatwasser aan (de instructie staat erbij). Vaatwaspoeder met maatbeker staat rechts onder der vaatwasser. 1 schepje poeder is genoeg voor 1 vaat.

● Is er competitie? Zet alvast een pot koffie en thee, hiervoor is een instructie in de keuken. Ook zijn er competitieteams die een schotel hebben besteld. Schotels worden opgemaakt door Jolanda Smink. Kantinedienst hoeft hier niets in te betekenen dan alleen uitleveren als een competitieteam hier naar vraagt. Dit is na afloop van de laatst gespeelde wedstrijd. Voor het maken van tosti’s is ook een instructie aanwezig.

● Vul de spoelbak naast de tap met water. Voeg spoelmiddel toe (flinke scheut). Dit spoelmiddel staat onder in het kastje onder de spoelbak. In dit kastje staat ook een kratje voor de lege flesjes.

● Alles dient direct afgerekend te worden. Maken van een bon is alleen toegestaan bij competities of toernooien.

● Bij het maken van een bon dient naam en voornaam vermeld te worden. Bij competitie volstaat de naam van het competitieteam.

● Er staat extra wijn en bier gekoeld in de grote koelkast in de keuken.

● Chips, koffiemelk en suiker vind je in het kastje rechtsonder de kassaterminal.

● Bijvullen van de koelkasten mag. DIt moet FIFO (first in first out). Dus de nieuwe flesjes van achter aanvullen.


Bij einde dienst:


● Graag lege flessen sorteren in het magazijn.

● Lege flessen wijn en port mogen in de bak gezet worden naast de grote koelkast in de keuken

● Als de tap gebruikt is. Deze graag naspoelen met een kan heet water. En graag weerafnemen met een doek.

● Deur van het terras sluiten

● Deur van magazijn sluiten

● Kaarsen en lampen uit

​● Kassaterminal afmelden/uitzetten

● Rolluik naar beneden laten en vervolgens het andere rolluik met pincode activeren zodat het alarm er op gaat. (instructie hangt er naast)

● Bij verlaten van clubgebouw checken of de deur goed in het slot valt

● Bij verlaten van het sportpark het toegangshek sluiten en zorgen dat de magneten tegen elkaar aan komen zodat het gesloten is.




Share by: